Leto v šolski knjižnici

BEREMO SKUPAJ! Šola in vrtec na skupnem branju
BRALNI NAHRBTNIK
BRALNI IZZIV. Tekmovanje v branju
RASTEM S KNJIGO
NOVOLETNO KNJIŽNO DREVO
SVETOVNI DAN POEZIJE
23. APRIL – SVETOVNI DAN KNJIGE. Vrtec na pravljici v knjižnici
NOČ KNJIGE
NAŠA MALA KNJIŽNICA
OBČASNE TEMATSKE KNJIŽNE RAZSTAVE (MEDNARODNI DAN ŽENA, MATERINSKI DAN, KNJIŽNE NOVOSTI)
URE KNJIŽNO INFORMACIJSKIH ZNANJ (spoznavanje knjižničnih tematik, sistemov za iskanje in razvrščanje knjig, vstop v digitalno knjižnico)
ZAKLJUČEK BRALNE ZNAČKE Z BOŠTJANOM GORENCEM – PIŽAMO
KAKO UJETI KNJIŽNIČNEGA ŠKRATA

Vsak četrti 15-letnik ne dosega osnovne bralne pismenosti, razkriva lanskoletna raziskava bralne pismenosti slovenskih dijakov in osnovnošolcev. Zato je še posebej pomembno, da beremo vsi: starši, učitelji in učenci. Bralna pismenost je osnova za kakršno koli učenje.
Kot del strategije vzpodbujanja bralne pismenosti se je šolska knjižnica tudi letos v septembru pridružila vseslovenskemu projektu Beremo skupaj. Prav vsi razredi so se udeležili ure skupnega branja, v knjižnici pa smo brali tudi skupaj z vrtcem.

Skupaj z učiteljicami 1.,2. in 3. razreda smo za otroke pripravili bralne nahrbtnike. Ti potujejo domov k učencem in so namenjeni skupnemu branju družine.

Še posebej smo bili oktobra veseli pobude učenke Klare Kolednik, ki je učence izzvala k branju. V Bralnem izzivu so učenci dober mesec tekmovali kateri razred prebere največ knjig. Skupaj smo prebrali več kot 200 knjig. Na razredni stopnji je zmagovalec 3.e, posameznik, ki je tokrat prebral največ knjig pa je Nick Kos. Na predmetni stopnji je zmagovalec 6.e, največ knjig pa sta prebrala Žak Stopajnik in Vita Šulek. Vsi so si prislužili knjižne nagrade, razredi so izbrali 3 knjige po svojem okusu za šolsko knjižnico, posamezniki, tudi pobudnica projekta, pa so prav tako nagrajeni s knjigo. Kar nas ob koncu leta še posebej veseli pa je, da tudi zaradi te akcije knjižnico obišče več učencev.
Oktobra so sedmošolci v okviru projekta Rastem s knjigo obiskali mladinski in študijski oddelek Knjižnice Ivana Potrča Ptuj. Pravzaprav smo si ob organiziranem vodstvu po knjižnici pogledali celotno knjižnico, predstavili pa so nam tudi knjižnične digitalne razsežnosti COBISS, BIBLOS IN AUDIBOOK. Vsi sedmošolci so prejeli knjižno darilo Modri otok Andreje Androjna.

V prazničnem decembru smo ustvarili čudovito knjižno jelko.

Na šolskih urah KIZ-a (knjižnično-informativnih znanj) smo spoznavali knjižnico in knjige. Kako izbrati pravo knjigo in kje jo v knjižnici najti. Uživali smo v branju in vstopili tudi v digitalno šolsko knjižnico. Sedaj ni več izgovora, da so vse knjige izposojene.

V marcu smo ob svetovnem dnevu poezije šolo opremili s pesmijo. Ogledali smo si lahko razstavo Nepozabne. Ženske, ki so premikale meje našega sveta ter razstavo knjig posvečenim mamam.

23. aprila smo obeležili svetovni dan knjige in prav z vsemi vrtčevskimi skupinami brali o ptičkih. Nato smo dan raztegnili v Noč knjige in skupaj s knjigo prespali v šoli. Prebrali in ponotranjili smo zgodbo Priklenjeni slon, ki nas pouči o privzgojeni nemoči in nas opogumlja za spremembe.

Skozi celotno šolsko leto poteka tudi projekt Naša mala knjižnica, ki ga izvajajo učiteljice OPB-ja. 

Ves čas smo brali tudi za bralno značko in se ob koncu leta udeležili nastopa Boštjana Gorenca-Pižame. Bil je zabaven, a hkrati zelo poučen.
In prav proti koncu šolskega leta smo poskušali ujeti knjižničnega škrata. Prvošolci so mu nastavili ljubke pasti s karamelo, te ima najraje, on pa se nam je skrival in nam v pasti nastavljal pesmice…
Naslednje leto ga zagotovo ulovimo. 

Pa še ljubka anekdota za konec: v knjižnici smo naredili seznam kateri učenci bi želeli enkrat tedensko prebirati knjige otrokom v vrtcu…z vzgojiteljicami smo se še dogovarjali za termin, ko izvemo, da so zjutraj na vrata vrtca kar samoiniciativno potrkali učenci s knjigami v rokah. Vztrajali so vse do izteka šolskega leta.  
“Kdor bere, živi tisoč življenj. Kdor ne bere, živi le eno.
George R. R. Martin

Za ogled galerije pritisni na sliko

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost